Selasa, 2 April 2013

HOPE!



Hope?? Berharap??

Setiap manusia mesti mengharapkan sesuatu..Termasuk aku sendiri..Tapi tidak salah mengharap sesuatu yang belum pasti menjadi milikkan kita,kan?

Perbualan aku dengan BFF aku melalui teknologi..Handphone je sebenarnya..

Aku : Tak salah kan kalau kita mengharap?
 
Bff : Aik!! kau mengharapkan siapa? cuba cerita..

Aku : Mengharapkan seseorang yang belum pasti menjadi milik kita..Ade ar terminat kan seorang budak ni.  tapi paham-paham ar macam  mane.

Bff : Serius aku kata  tak salah kalau seseorang..Nama lagi manusia..sudah tercipta dengan pelbagai perasaan.Tapi pelik..macam mana kau boleh terminat kat budak tu..?

Aku : Kau sendiri yang cakap tadi setiap manusia dikurniakan dengan pelbagai perasaan..Maybe dia always remind me Allah SWT..membuatkan aku tertarik kot.

Bff : ooo..begitu rupanya..Bagus ar minat orang macam tu..Selalu remind Allah SWT

Aku : Tapi kebiasaaan character manusia nie..Orang yang kita minat tidak akan mempunyai perasaan yang sama..Nama lagi manusia Begitu juga sebaliknya

Bff : Tapi kau pernah tanya ke perasaan dia..jangan meneka je..tanpa unsur periksa..tak baik kau tau

Aku : Pulak..takkan nak jadi Perigi mencari timba.. apa ar kau ni

Bff : Tak salah ar.. Salah seorang isteri Rasulullah SAW meminang Beliau ape...
____________________________________________________________


Tidak salah meminati atau mengharapkan seseorang kerana Allah SWT


#Aku mereng sudah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan